سلطه شاخص ترس بر بازار کریپتوکارنسی

در پایان معاملات هفته منتهی به پنجشنبه ۱۹ سپتامبر (۲۹ شهریور) بازار کریپتوکارنسی شاهد افت قیمت بیش از نیمی از رمزارزها بود.

به گزارش صدای بورس، بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که در این هفته شاخص «ترس و طمع» که نشان‌دهنده تمایل معامله‌گران و ارزیابی آنها از آینده است، با افت بیشتری نسبت به هفته قبل مواجه شد و به عدد ۳۸ رسید که نشان‌دهنده نگاه منفی سرمایه‌گذاران به این بازار است. با این حال، گرچه در معاملات هفته گذشته بازار کریپتوکارنسی، تعداد رمزارزهای منفی بیش از مثبت‌ها بود، اما میزان رشد قیمت بیش از افت آن بوده است.

در هفته‌ای که گذشت، بیت‌کوین با رشد قیمت ۵ درصدی روبه‌رو شد و به رقم ۵۹ هزار و ۹۰ دلار رسید. پادشاه رمزارزها در بازه زمانی یک‌ماهه ۲.۳ درصد و در بازه یک‌ساله ۱۲۲ درصد قیمت را شاهد بوده است. در حال حاضر ارزش بازار بیت‌کوین به سطح یک هزار و ۱۸۰ میلیارد دلار رسیده است.

بر پایه آخرین آمارها، هفته‌ گذشته بازار کریپتوکارنسی‌ شاهد افت قیمت‌ بسیاری از رمزارزها بود به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، قیمت ۵۳ کریپتو با کاهش روبه‌رو شد. در هفته منتهی به ۲۹ شهریور، این ۵۳ رمزارز کاهش قیمت بین ۰.۰۱ درصد تا بیش از ۱۵ درصد را تجربه کردند. بازنده بزرگ هفته گذشته، رمزارز Helium بود. این کریپتوکارنسی که در رتبه ۶۱ قرار دارد، ۱۵.۱ درصد افت قیمت را ثبت کرد. ارزش بازار این رمزارز ۶.۶ دلاری بیش از یک میلیارد دلار است و در یک ماه گذشته نیز بیش از ۱۲ درصد افت قیمت داشته است.

بر پایه گزارش Cryptobubbles، رمزارز ICP دومین بازنده بزرگ بود و بیش از ۱۰ درصد افت قیمت را تجربه کرد. قیمت این رمزارز دارای ارزش بازار ۳.۶ میلیارد دلار و رتبه ۲۳، معادل ۷.۷۴ دلار است. با این حال این رمزارز در بازه یک‌ماهه بیش از ۸ درصد و نسبت به یک سال قبل نیز رشدی ۱۵۹ درصدی را به ثبت رسانده است. همچنین قیمت رمزارزAave بیش از ۹ درصد کاهش یافت و رتبه سوم افت هفتگی را به خود اختصاص داد. ارزش بازار این رمزارز که در رتبه ۴۰ بازار جای گرفته، بیش از ۲ میلیارد دلار و قیمت آن هم ۱۳۶ دلار است. همچنین رمزارزOptimism با ۸.۷ درصد کاهش قیمت در رتبه چهارم بازندگان هفته جای گرفت. ارزش بازار این رمزارز با رتبه ۴۷ بیش از ۱.۷ میلیارد دلار و قیمت آن هم ۱.۴۳ دلار است.

در سوی دیگر بازار، رمزارز CKB با بیش از ۱۰۲ درصد رشد، در صدر مثبت‌های این هفته بازار کریپتو بود. ارزش بازار این رمزارز با رتبه ۷۸ بیش از ۷۶۶ میلیون دلار و قیمت آن کمتر از ۰.۲ دلار است. این رمزارز در یک ماه گذشته نیز بیش از ۱۱۸ درصد رشد داشته و نسبت به یک سال قبل نیز ۵۰۸ درصد افزایش قیمت را ثبت کرده است. پس از آن Sui بیش از ۳۲.۵ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. ارزش بازار این رمزارز با رتبه ۲۶ بیش از ۳.۱ میلیارد دلار و قیمت آن ۱.۱۷ دلار ثبت شده است. این رمزارز در یک ماه ۴۲ درصد و در یک سال ۱۶۲ درصد افزایش قیمت داشته است. قیمت رمزارز Celestia نیز بیش از ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد. این رمزارز که در رتبه ۶۰ جهان قرار دارد، در یک ماه گذشته نیز بیش از ۶ درصد رشد داشته است. رمزارز Popcat هم با ۱۸.۵ درصد رشد در رتبه چهارم قرار گرفت.

در هفته‌ای که گذشت، ارزش بازار کریپتوها با افزایش روبه‌رو شد. در حال حاضر ارزش بازار کریپتوها معادل ۲ هزار و ۷۰ میلیارد دلار است. در همین حال ارزش معاملات روزانه نیز بیش از ۷۶ میلیارد دلار ثبت شد. بر اساس اعلام سایت Coinmarketcap، تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رمزارز به بازار عرضه شده است، هرچند تعداد زیادی از آنها هرگز فرصت خودنمایی پیدا نکرده‌اند. در سراسر جهان ۷۹۴ صرافی به کار خرید و فروش رمزارزها مشغول هستند که این رقم نسبت به هفته گذشته، افزایش نشان می‌دهد.

در جدول، عملکرد ۱۵ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته را مشاهده می‌کنید.

سلطه شاخص ترس بر بازار کریپتوکارنسی

کد خبر 504091

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • هشدار معامله‌گر افسانه‌ای کامودیتی‌ها

    هشدار معامله‌گر افسانه‌ای کامودیتی‌ها

    معامله‌گر قدیمی بازار کامودیتی که از اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی در این حوزه مشغول به فعالیت است، در پلتفرم ایکس (توییتر) به دنبال‌کنندگان خود درباره آینده بیت‌کوین هشدار داد و گفت: پادشاه رمزارزها در شرایط بدی گرفتار شده است. این هشدار پس از ثبت افت‌های هفتگی و ماهانه بیت‌کوین صادر شد.

  • افزایش ارزش بازار کریپتوکارنسی

    نمای هفته

    افزایش ارزش بازار کریپتوکارنسی

    در پایان معاملات هفته منتهی به پنجشنبه ۲۶ سپتامبر (۵ مهر) بازار کریپتوکارنسی شاهد رشد قیمت ۹۰ درصد رمزارزهای بزرگ و افزایش ارزش بازار این صنعت بود.

  • کریپتوها در انتظارند

    نمای هفته

    کریپتوها در انتظارند

    بازار کریپتوکارنسی منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست و این هفته از تعداد منفی‌های بازار کاسته شده است.

  • بازار سر تا پا قرمز

    نمای هفته

    بازار سر تا پا قرمز

    بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته شاهد افت قیمت بیشتر رمزارزها بود، به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، ۹۵ رمزارز کاهش قیمت بین ۰.۱ درصد تا ۲۸ درصد را ثبت کردند. در همین حال، ۵ رمزارز مثبت کمتر از ۸ درصد رشد قیمت داشتند. در این مدت، بیت‌کوین و اتریوم نیز روندی منفی داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =